Інклюзивна освіта
в Комунальному закладі “Бабинецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів” №13
 
Що таке інклюзивна освіта?
 
Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у шкільному житті.
 
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
 
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
 
Переваги інклюзивної освіти:
  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги для родин:
  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.
Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня.
Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, необхідна підтримка учням і вчителям для досягнення успіху.
 
Контингент дітей з особливими потребами в школі на 2024/2025 навчальний рік:
  • 1 клас – 1 учень; 2-Б клас – 1 учень; 3 клас – 1 учень; 4-Б класі – 1 учень, 5-А клас – 1 учень, 8-Б -1 учень, 9-Б клас – 1 учень, 11 клас – 1 учень.
  • для дітей з особливими освітніми потребами у школі постійно створюються необхідні умови:
  • забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними засобами навчання;
  • наявність кабінету практичного психолога для проведення психокорекційних занять,  кімната психологічного розвантаження;
  • забезпечення педагогічними кадрами: асистенти вчителя, практичний психолог, учитель-логопед.
Під час первинного прийому на підставі письмової заяви батьків, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини, визначається час та дата проведення комплексної оцінки та встановлюється наявність таких документів (мати з собою):
  • документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законних представників ;

  • свідоцтво про народження дитини ;

  • індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності) ;

  • форма первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ (амбулаторна карта або витяг з неї);

  • довідка від психіатра (у разі потреби).

У разі коли дитина здобуває дошкільну або загальну середню освіту на час проведення комплексної оцінки надається:
  • психолого-педагогічна характеристика дитини, яка містить дані про динаміку та якість засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником закладу освіти;

  • результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту):

  • зошити з рідної мови, математики, малюнки, інші творчі роботи дитини.

У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

  • документи щодо додаткових обстежень дитини;

  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше, ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків, індивідуально за напрямками оцінки фізичного розвитку, мовленнєвого розвитку, когнітивної, емоційно-вольової сфер, освітньої діяльності.