xWNSuEeAxCc

30 вересня — Всеукраїнський день бібліотек!

30 верезагруженосня – професійне свято володарів книжок та книжкових полиць, покровителів каталогів та картотек, заручників періодичних видань,   газет та журналів!

Шкільна бібліотека — обов’язковий структурний підрозділ школи, оазис спілкування, центр становлення особистості, його культури, формування духовних ціннісних орієнтацій.

Шкільна бібліотека — це інформаційний ресурс школи!


 

ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО БІБЛІОТЕКУ ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ НА САЙТІ

http://biblio.babinci-school.org.ua/


 

Книга і читання – важливий чинник у вихованні духовних цінностей учнів

З 01 по 31 жовтня  2016 року відбудеться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. Захід буде проведено відповідно до наказу  Міністерства освіти і науки України  від 12.08.2014  № 931 «Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек в Україні».
Рекомендації, щодо проведення у 2016 році Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом «Книга і читання – важливий чинник у вихованні духовних цінностей учнів», розроблено Інститутом модернізації  змісту  освіти  спільно з Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В.О.Сухомлинського.

План-місячника-шкільної-бібліотекиimage


 документ 1

Тиждень права

Yv7vYW6ZZpc

ehhV81JMIWo

Буккроссинг (англ. Bookcrossing — книгооберт) — хобі та громадський рух, що діє за принципом соціальних мереж і близький до флешмобу. Буккроссинг — це процес визволення книг. Людина, прочитавши книгу, залишає («звільняє») її у громадському місці (парк, кафе, поїзд, станція метро), для того, щоб інша, випадкова, людина могла цю книгу знайти та прочитати; та у свою чергу повинна повторити процес. Спостереження за «подорожжю» книги здійснюється через спеціальні сайти в Інтернеті. Аналогія — орнітологічна практика окільцьовування птахів, щоб відстежити їх переміщення. В українському перекладі, рух буде мати назву як книгооберт.

3tCED78Ok90

jJNOHdVwyQ4

Просто обмін книгами без реєстрації книг на спеціальному сайті — не вважається буккроссингом.

Ми не будемо примушувати вас реєструвати книги на якомусь сайті. Ви просто можете писати коменти у цій темі про книги, які отримали завдяки нашому шкільному книгооберту.MLGK-3uoMjo

qiqQcv_YkZ4

В жовтні відбувся районний семінар  бібліотекарів Бородянського району

DSC03171

DSC03210

DSC03183

1 Флешмоб

2 Квест гра Сценарій

АЛФАВИТ

інформація про РМО ШБ

Конкурс читців до ювілею Шевченка

ШЕВЧЕНКО, 11 клас

План

заходів до Всеукраїнського тижня дитячого читання — 2014

в Бабинецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів присвячений 200-річчю                  

 Т.Г. Шевченка «У вінок Кобзаря ми вплітаємо майбутнє»

Дата проведення

Назва заходу

Відповідальний

1

2

3

17.03.2014

День відкриття1. Урочиста лінійка відкриття Всеукраїнського тижня дитячого читання

Педагог-організатор

 Шома А.А.,

бібліотекар

Самусенко А.В.

2. Конкурси:- малюнків «Намальований вірш», (1-4 класи)- А навіщо читати твори Т.Г.Шевченка?Конкурс на кращу статтю для стіннівки, (5-11 класи)

Класоводи та класні керівники

3. Промоційно-інформаційний десант«О думи мої! О слово моє…»

Бібліотекар

Самусенко А.В., педагог-організатор

Шома А.А.

4. Літературно-музична композиція за однойменною поемою Т.Г. Шевченка «Катерина», (7 – 11 класи)

Івашко С.Я., Масальський О.Я.

18.03.2014

День творчості   1. Книжкові виставка «Т.Г. Шевченко – поет, художник, мислитель», (1-11 класи)

Бібліотекар

Самусенко А.В.

2. Книжковий кастинг «Мій «Кобзар» — найкращий»                 ( виставка власних «Кобзарів» учителів та учнів школи)

Бібліотекар

Самусенко А.В., педагог-організатор

Шома А.А., завуч Боярчук О.А.

3. Брейн-ринг «Кобзареве слово — вічне» ,(7-9 класи)

Вчитель української мови Бугай С.Г., завуч Боярчук О.А.

19.03.2014

День поезії «Поезія – це завжди неповторність»1. Поетичний марафон «Кобзарики»:- І етап – 1-4 класи- ІІ етап – 5-11 класи

Вчитель української мови Бугай С.Г., вчитель історії

 Івашко С.Я.,

класні керівники                       1-4 класів

 

 

 

19.03.2014

2. Творча скарбничка. Конкурс читців поезій «Мій вірш про Кобзаря». Власні поезії. (2-11 класи)

Класні керівники,

бібліотекар

Самусенко А.В.

.

3. Майстер-клас «Вінок пам’яті Кобзарю», (1-4 класи)

Керівник гуртка «Умілі руки» Мілевська І.В.

20.03.2014

День уявних подорожей 1. Перегляд відеофільму «Життєвий шлях Т.Г. Шевченка», (10, 11 класи)

Бібліотекар

Самусенко А.В.

2. Медіаекскурсії Шевченківськіми місцями «Миттєвості життя великого поета»,  (1-11 класи)

Бібліотекар Самусенко А.В., класні керівники

3. Квест-гра «Шевченкіана – 2014», (5-7 класи)

Бібліотекар Самусенко А.В., завуч Боярчук О.А.

21.03.2014

Шевченківський марафон/День закриття 1. Бібліотечний урок «І знову линуть до нас думи Кобзаря», (1-4, 6-8 класи)

Бібліотекар Самусенко А.В., класні керівники

2. Години спілкування «Шевченко в кожному з нас»,(1-11 класи)

Класні керівники

3. Флешмоб «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»,              (5-11 класи)

Бібліотекар Самусенко А.В., педагог-організатор

Шома А.А.

4. Наша школа має талант  «Відродися, Тарасе! »(1-11 класи)

Вчитель музичного мистецтва Миколаєнко В.С., педагог-організатор

Шома А.А.

 5. Лінійка закриття Всеукраїнського тижня дитячого читання

Педагог-організатор

Шома А.А.., бібліотекар

Самусенко А.В.

6. Підведення підсумків та нагородження найактивніших учасників
7. Альбом фотокадрів «Ми – з Кобзаревого роду!»(фотовиставка)

Бібліотекар

Самусенко А.В.

Директор школи                                           Т.О. Дудник

M6pBIeXYVqo

200-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ

Т.Г. ШЕВЧЕНКА

Згідно плану районних заходів  відділу освіти Бородянської райдержадміністрації щодо відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка у 2014 році  26  лютого 2014 року в  Немішаївській ЗОШ№2  І – ІІІ ступенів відбудеться мистецький захід «Цілюще джерело Шевченківської музи», в якому беруть участь загальноосвітні навчальні заклади Немішаївського округу.

Для участі в мистецькому марафоні учні Бабинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів   показали (декламування, інсценування, вокал), Декламування учениці 5 класу Федієнко Аліні ,виставку портретів «Мій Шевченко»  роботи Канаша Максима(образотворче, декоративно — прикладне мистецтво), ілюстрації до творів Т.Г. Шевченка, мультимедійні презентації  «Світова велич Шевченка».  Подяка вчителям які підготували учнів до заходу вчитель історії Івашко С.Я., педагог-організатор Шома А.А., керівник вокального гуртка Масальский О.Я. та  подяка учням 5-6 класу, 8 класу та 11 класу «ЧЕРВОНІ МАКИ»

Літературно-музична постановка за однойменною поемою Т.Г. Шевченка «Катерина».

L2DYHy_Yze4

VBigYXIXBEQ

0SFNkwT5kgo

Катерина

Конкурс на кращого читця поезій «Я чую тебе, Кобзарю, через віки»

x7xGH4dYVro

Учні 2-А класу Боднар Олег, 5 класу  Федієнко Аліна, та 11  класу Вахненко Інна взяли учясть в районному конкурсі. ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ КОНКУРСУ І  МІСЦЕ ПОСІЛА УЧЕНИЦЯ 5 КЛАСУ  СЕРЕД ВІКОВОЇ КАТЕГОРІЇ 10-14 РОКІВ, ТА ІІ МІСЦЕ СЕРЕД 14 ТА СТАРШЕ УЧЕНИЦЯ   ІІ  КЛАСУ ВАХНЕНКО ІННА

 

4VTmEcFxXU8Історія Бібліотеки

 Бабинецької  ЗОШ І – ІІІ ступенів

Нове приміщення Бабинецької ЗОШ І – ІІІ ступенів відчинило   свої двері в 1963 році.

У 2013-2014 навчальному році в Бабинецькій ЗОШ І-ІІІ ст. навчальний процес забезпечують 27 вчителів,  навчається  290 учнів.     Бібліотека розташована на І поверсі і займає  102,59 м2.   Є читальна  зала на 12 посадочних місць,  поєднана з абонементом;      два книгосховища. Бібліотечний фонд нараховує 14331 екземпляр художньої літератури, з них книг –  14145 шт., брошур – 186 шт. Періодичні видання станом на 2013 рік становлять 11 назв. Фонд навчальної літератури  становить  8601 підручник. Кількість читачів – 267осіб.

З 1963 року по 1964 рік в бібліотеці працювала

Септа Надія Полікарпівна, освіта середня спеціальна, стаж роботи в даній бібліотеці – 1 рік.

З 1964 року по 2011 рік  бібліотекою завідувала

Кархут Валентина Петрівна,

освіта вища, закінчила Київський державний інститут

культури ім. А. Корнійчука, факультет – «Бібліотечно-бібліографічний», стаж роботи в даній бібліотеці — 47 років.

Виховання молодшого школяра,

як читаючої особистості засобами дитячої книги

portfolio-chitacha

У час інформаційних технологій, телебачення місце книжки в житті підростаючого покоління змінюється. Сучасні діти – це діти нового середовища, і вони не розуміють мови старих ідеалів високої моралі. Їх життя необхідно наповнити живим і дієвим сенсом, багатством емоцій. Від початкової школи значною мірою залежить, чи полюблять діти читання, чи, можливо, залишаться байдужими до літератури. Саме в молодших школярів треба сформувати читацькі інтереси та закласти міцний фундамент етичної культури особистості. Навичка читання – це основа, яка в майбутньому дозволить нарощувати духовний та інтелектуальний потенціал особистості. Щоб душа дитини відгукнулась на художній твір, задзвеніла чарівною музикою, треба, як зазначив В.О. Сухомлинський, «зуміти торкнутися її струн».

Завдання сучасної української освіти полягає, насамперед, у формуванні особистості з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями.
Духовне відродження українського народу неможливо уявити без впливу художньої літератури на формування національної свідомості, бо саме література є одним із активних чинників суспільного виховання ─ совісті, моралі, загальнолюдських цінностей. Зміни в усіх сферах нашого життя безпосередньо впливають і на літературну освіту школярів, адже література ─ це відображення в художньому стилі життя людини та суспільства з усіма складнощами і проблемами. Однак, щоб література здійснювала свою виховну роль, треба виробити у людини вміння читати художні твори, належним чином сприймати дійсність, відображену в художній формі, сформувати прагнення брати приклад з позитивних героїв. Сьогодні стоїть завдання побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб розвивати в учнів пізнавальний інтерес, вміння самостійно поповнювати свої знання, орієнтуватися в потоці наукової та політичної інформації.
Школа покликана допомогти в реалізації політики в сфері читання, прискорити адаптацію до сучасних умов інформаційного суспільства, стати важливим інструментом збереження і розвитку національної культури, підтримки і примноження багатства рідної мови.
Вивчення особливостей впливу книжки на формування особистості дитини має давні традиції: ці проблеми частково порушувалися ще в працях Платона, Аристотеля, Плутарха. Ретроспективний аналіз психолого-педагогічної та науково-методичної літератури засвідчив, що предматами досліджень учених були: роль художніх творів у розвитку особистості (М. Бахтін, Ф. Бугайко, М. Нечкіна, М. Рибникова, В. Сухомлинський); психо-фізіологічні особливості сприймання мистецьких явищ (Л. Виготський, Н. Лейтес, О. Леонтьєв, Н. Молдавська, О Никифорова); виховання культури читання (С. Поварін, О. Примаковський, М. Рубакін, Н. Чепелєва). Значний внесок у вирішення проблеми читання як засобу активізації пізнавальної діяльності школярів і джерела їх духовного розвитку зробили вітчизняні педагоги, письменники та громадські діячі: І.Франко, Леся українка, Х. Алчевська, М. Драгоманов, С. Русова, Б. Грінченко, С. Васильченко, І. Огієнко та ін. Проблеми становлення методики класного і позакласного читання знайшли відображення в наукових працях К. Ушинського, В. Водовозова, В. Стоюніна, В. Острогорського, В. Шереметьєвського, М. Бунакова, М. Корфа, Т. Лубенця та ін.
Вагомим внеском у розвиток методичної думки стало обґрунтуванням змісту та методів позакласного читання в сучасній початковій школі України, яке відображене в наукових працях вітчизняних учених О. Савченко, Н. Скрипченко, М. Наумчук та ін. У роботах цих авторів визначаються першооснови літературної освіти в початковій ланці школи, обґрунтовуються основні вимоги до позакласного читання, розглядаються шляхи вдосконалення уроків класного і позакласного читання в їх взаємозв’язку. Певний науковий інтерес становлять праці російських учених (Н. Свєтловської, О. Джеджелей та ін.), у яких розглядаються особливості виховання школярів-читачів.
Щоб сформувати у молодших школярів читацьку компетенцію необхідно вирішити такі завдання:
— зацікавити учнів читанням;
— розвивати цей інтерес до створення постійної потреби у читанні;
— навчити вибирати літературу, враховуючи вікові та особистісні інтереси;
— створити належні психолого─педагогічні умови для сприйняття, розуміння та оцінки прочитаного;
— формувати навички аналізу художнього твору;
— організовувати дослідницьку роботу школярів;
— розвивати усне та писемне мовлення учнів;
— працювати над постійним удосконаленням естетичного смаку школярів.
Якщо комплексно підходити до вирішення цих завдань, то у справі формування справжнього читача можна досягнути бажаних успіхів. На успішність учнів впливає значна кількість різноманітних факторів. Але одним із найважливіших є вміння свідомо, правильно, виразно та швидко читати. У дитини, яка не вміє добре читати, виникають певні труднощі під час виконання домашніх завдань, їй не цікаво на уроках, вона приречена на розумову обмеженість і зубріння. Такий учень не буде активним читачем бібліотеки, не відчуватиме потреби спілкування з книгою, тому що читання приносить йому не задоволення, а муку. Читання являє собою процес, який базується на використанні розумової діяльності, певних способах кодування інформації, що надходить під час її обробки в мозок. І тому, якщо ставиться завдання підвищити ефективність читання, його продуктивність, якомога повніше потрібно враховувати можливості кожної дитини, допомогти їй в організації цілеспрямованої діяльності щодо формування і розвитку навички читання.
В молодших класах можна використовувати різні допоміжні форми керівництва читанням.
Проведення літературних вечорів:
— вечори, присвячені ювілеям письменників;
— актуальним літературним темам;
— вечори байки, казки;
— вечори обговорення книг.
З метою раціонального проведення роботи з дитячою книжкою крім класних занять частіше треба проводити бібліотечні уроки. Обізнаність в доступному колі читання розширює сферу пізнавальних інтересів школярів. Бажання прочитати книгу, яку вибрав сам, вміння користуватися нею розширює творчу уяву дитини, привчає думати про книги і їх героїв, про тих, хто пише книги, про людей, про своє місце серед них.
Пропаганда книг. З метою популяризації кращих творів їх безпосередньо пропагують учням під час виступу бібліотекаря у класі, індивідуальних бесідах з дітьми.
Запис до бібліотеки. До шкільної бібліотеки першокласники записуються в міру оволодіння навичками читання. На початку ІІ семестру всі учні стають читачами бібліотеки. Для того, щоб діти запам’ятали таку знаменну для них подію, для учнів 1-х класів влаштовується «Посвята в читачі».
Електронний читацький щоденник. Для підвищення ефективності самостійної роботи читачів комп’ютерної доби можна створити та впровадити в практичну діяльність «Електронний читацький щоденник».
Цілі, що переслідуються введенням електронного щоденника:
— мотивування до читання;
— формування здатності до навігації у світі книжок і текстів, розширення освітніх можливостей;
— завдання розвитку вмінь аналізу та рефлексії;
— спонукання до власного творчого самовираження, розвиток креативності;
— формування інформаційної культури учнів.
«Літературні ігри». За змістом і формою вони досить різноманітні, їх проведення практикується під час обговорення прочитаної книги. Вони сприяють створенню бадьорого настрою школярів, збагаченню їх знань, розвитку творчої уяви, образної пам’яті та мислення. Використовують ігри, в основі яких:упізнавання творів за окремими малюнками чи уривками; постановка і розгадування «хитрих» питань за прочитаними книжками; відгадування імен літературних героїв; прізвищ письменників тощо.
«Портфоліо Читача» як засіб аналізу індивідуальних читацьких досягнень школярів. Можна застосувати в роботі з молодшими читачами «Портфоліо Читача» (далі — Портфоліо), яке буде розробляться класним керівником або бібліотекарем, але активно використовуватися учнями.
Завдання, які будуть вирішуються через Портфоліо:
— підтримка високої мотивації школярів до читання;
— формування функціональної грамотності – уміння ставити цілі, планувати й організовувати власну читацьку діяльність;
— створення передумов та можливостей формування читацьких потреб, інтересів, цілей, кола і продуктивності читання;
— сприяння різних видів сімейної читацької традиції, як однієї з основоположних функцій у зародження любові і потреби читання підростаючого покоління.
Робота з Портфоліо організовується впродовж 4-х років навчання дитини в початковій школі.
На першому етапі роботи (у 1 класі) іде процес ознайомлення з розділами, рубриками, що вимагає копіткої роз’яснювальної роботи.
До роботи з порт фоліо залучають батьків. Для батьків проводяться тематичні збори-консультації, на яких вони отримують рекомендації про способи розвитку учня як читача та надання допомоги дітям під час роботи з Портфоліо.
Портфоліо пропонується в паперовому варіанті (папка з файлами). За бажанням дітей можна використовувати і комп’ютерний варіант.
Портфоліо – це цілеспрямовано сформована колекція робіт учня, яка всебічно демонструє не лише результати його читацької діяльності та зусилля, докладені до їх досягнення, але й динаміку в читацьких уміннях та навичках у порівнянні з попереднім етапом навчання.
Портфоліо складається з 5-ти розділів:
— «Як усе починалося…»;
— «Моя читаюча родина»;
— «Мої читацькі переваги»;
— «Мої читацькі досягнення»;
— «Презентація читацьких успіхів».
Розділ «Як все починалося…» містить дані про автора та заповнюється на першому році роботи з Портфоліо. На бібліотечному уроці бібліотекар пропонує заповнити кілька рубрик розділу: «Моє перше знайомство з книгою», «Мої перші улюблені книжки», «Перший вірш прочитаний на публіці», «Перша книга, яку мені прочитали», «Преша книга яку я прочитав (ла) сама». Діти по можливості заповнюють усі рубрики у вигляді міні-оповідань, супроводжуючи їх за бажанням своїми фотографіями.
Розділ «Моя читаюча родина» заповнюють на першому році роботи і поповнюють у разі появи нової інформації протягом наступних років навчання в початковій школі. До його складу входять дві рубрики: «Що люблять читати в моїй родині» та «Читацькі традиції моєї родини».
Зміст розділу «Мої читацькі переваги» відображає читацькі інтереси, цілі та коло читання дитини протягом 4-річного навчання в початковій школі. Дітям пропонується поміркувати, якими читачами вони є, що, на їх погляд, означає «талановитий читач», надається можливість замислитися про значення книги у їх житті. Дитина, заповнюючи рубрики цього розділу, навчається аналізу подій і вчинків героїв, описаних у книжці, одночасно з цим розвиваючи рефлексію своїх емоційних переживань. У розділі можуть бути розміщені учнівські твори, фотографії тощо. В даному розділі пропонуються такі рубрики: «Мої міркування» (що я люблю читати і чому мені подобаються саме ці книги), «Моя думка про прочитане», «Скарбничка вподобаних фраз, думок», «Скарбничка улюблених прочитаних книг, журналів».
У розділі «Мої читацькі досягнення» поміщають ті матеріали, які, на думку дитини, відображають її кращі результати та демонструють успіхи в читацькій активності: участь у творчих проектах, конкурсах, читаннях, фестивалях, пов’язаних із читанням.
Досягнення підтверджуються:
— рецензіями, відгуками на творчі роботи учня (авторами є вчитель, однокласники, бібліотекар);
— сертифікатами, дипломами, грамотами, листами-подяками.
Для презентації Портфоліо наприкінці навчального року в кожному класі можна організовувати Портфоліо-конференцію як форму презентації особистісних досягнень, пов’язаних із читанням. Кожна дитина повинна творчо підійти до свого щорічного звіту, в цьому їй можуть допомогти як вчитель, так і батьки, залучити батьків.
Отже, незаперечним є той факт, що виховання в учнів любові до книги, вироблення в них глибоких читацьких інтересів – одне з головних завдань, яке необхідно вирішити на початковому етапі становлення школяра.
Дуже важливо правильно організувати дитяче читання, спрямувати його так, щоб дитина не розгубилася в книжковому морі, щоб до її рук потрапляли найнеобхідніші книги, щоб спілкування з ними стало звичним, щоденним і, що дуже важливо, приємним заняттям. Ми маємо допомогти дитині зрозуміти, що скільки б вона не отримувала інформації з різних мас ─ медіа, тільки читання надасть справжню насолоду від слова, образу, краси. Звичайно, діти мають зрозуміти, що читання ─ це напружена праця, але вона, коли вмієш її виконувати, приносить справжнє задоволення від спілкування з мистецтвом слова.