БОРОДЯНСЬКА РАЙОННА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»

07801, смт Бородянка, вул. Центральна, 226, тел. (04477)5-10-92

Е-mаil:irc.borodyanka@gmail.com

№01-15/1  «25» березня 2019 р.

Керівникам ЗЗСО,ЗДО

Щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки дітей з особливими освітніми отребами в 2018-2019 навчальному році

Комунальна Установа «Інклюзивно — ресурсний центр» Бородянської районної ради Київської області створена з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. Діяльність Бородянського районного ІРЦ забезпечують директор та фахівці: практичні психологи, вчитель-дефектолог (олігофренопедагог), вчителі-логопеди, вчитель-реабілітолог.

ІРЦ проводить комплексну оцінку у випадках звернення батьків (одного з батьків) або законних представників дитини;особистого звернення дітей віком від 16 до 18 років; звернення адміністрації закладів освіти (за наявності згоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини); звернення органів опіки та піклування щодо проведення комплексної оцінки дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування.

Повідомляємо, що проведенню комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитинизгідно з Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженимПостановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р.

№ 545, із змінами, внесеними відповідно до Постанови КМ № 617 від 22.08.2018 р., передує первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами.

Під час первинного прийому на підставі письмової заяви батьків, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини, визначається час та дата проведення комплексної оцінки та встановлюється наявність таких документів (мати з собою):

  • документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законних представників ;

  • свідоцтво про народження дитини ;

  • індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності) ;

  • форма первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ (амбулаторна карта або витяг з неї);

  • довідка від психіатра (у разі потреби).

У разі коли дитина здобуває дошкільну або загальну середню освіту на час проведення комплексної оцінки надається:

  • психолого-педагогічна характеристика дитини, яка містить дані про динаміку та якість засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником закладу освіти;

  • результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту):

  • зошити з рідної мови, математики, малюнки, інші творчі роботи дитини.

У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

  • документи щодо додаткових обстежень дитини;

  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше, ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків, індивідуально за напрямками оцінки фізичного розвитку, мовленнєвого розвитку, когнітивної, емоційно-вольової сфер, освітньої діяльності.

За потреби може здійснюватися оцінка за іншими напрямками, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках. У разі прийняття рішення про вибір освітньої траєкторії з урахуванням особливих освітніх потреб дитини, в тому числі інклюзивного навчання, батьки надають один примірник висновку до закладу освіти.

З метою належної підготовки закладів освіти до навчання особливих дітей в 2019-2020 н.р. просимо поінформувати батьків, які мають дітей з особливими освітніми потребами, про необхідність звернутися до інклюзивно-ресурсного центру протягом для проведення комплексної оцінки розвитку дитини та своєчасного отримання відповідного висновку.

Комплексна оцінка здійснюється в інклюзивно-ресурсному центрі за адресою: смт. Немішаєве, вул. Шкільна,1. За потреби — може бути проведена за місцем навчання або перебування дитини з огляду на її психофізичні особливості та стан здоров’я. Графік проведення узгоджується з адміністрацією закладу, батьками за два тижні.

Просимо також звернути вашу увагу, що наказом МОН від 06.09.2018 № 974/36 з 14 грудня 2018 року визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України від 07 липня 2004 року № 569/38 «Про затвердження Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27 липня 2004 року за № 931/9530 (із змінами).

Отже, з 14.12.18 використання документів, вказаних в додатках до Положення (Картки стану здоров’я, висновку ПМПК тощо), в яких вказані більш пізні дати, а також видання наказів на підставі висновку після 14 грудня 2018 року не є відповідним чинному законодавству.